Elin Björkehag med ansvar att skapa starkare kundrelationer och utveckla Smartifys varumärke

Elin Björkehag med ansvar att skapa starkare kundrelationer och utveckla Smartifys varumärke

Från och med februari är Elin Björkehag CXO på Smartify. Som Customer Experience Officer ska Elin driva utvecklingen av bolagets kundservice, företagets varumärke samt kundmötet hos slutkunderna. Elin har mycket god kännedom gällande att skapa goda personliga relationer i digitala branscher. Med Elins erfarenhet kommer Smartify att bli ännu mer servicemässiga och personliga i kontakten med kunderna.

Gedigen kunskap inom e-handel med stort fokus på kvalitet

Elin har en lång erfarenhet av att jobba med mat, e-handel och service. Under sina tio år på Linas Matkasse var hon med och byggde upp och utvecklade den interna supporten och telemarketingavdelningen. Hon jobbade även med digital affärsutveckling och var med och startade upp bolagets koncept i flera andra länder, bland annat i England, Tyskland och Norge.

För Elin är den personliga servicen mycket viktig, framför allt i branscher som blir alltmer digitala. ”Jag drivs av att leverera service. Det är superviktigt att man behåller servicen i ett bolag när man växer. Ett av mina uppdrag i ledningsgruppen för Linas Matkasse var just att se till att vi bibehåller en god service när vi växer och expanderar fort.”säger Elin.

Efter att även ha jobbat som Service Director och VD för nätbutiken Fodi i två år kände Elin att det vore spännande att fortsätta att driva kundservice i hemmet, men i en annan bransch. Det förde henne till Smartify. ”Det var naturligt för mig att ta steget mot det digitala där det händer så otroligt mycket. Här kan jag vara med och jobba mot slutkonsumenten men även med partners och med att bygga relationer, vilket jag tycker är jättekul.”

Elin ska driva både affärsutvecklingen och kundrelationerna

Som customer experience officer hos Smartify kommer Elin att jobba med sina två favoritområden: kunder och affärsutveckling.”Här kommer jag att vara med och driva hela kundresan. Jag ska se till att alla våra touchpoints med kunderna blir så bra som möjligt, och ta vara på varje tillfälle vi får att prata med kunderna. Men jag ska även utveckla vår affär tillsammans med ledningsgruppen och jobba med att vi ska bli starkare i vårt varumärke. Vi ska konceptualisera oss tillsammans med våra partners.” säger Elin.

Elin ser fram emot att få vara med att bygga samt utveckla ännu en ny och växande bransch. ”Smartify har ju funnits ett tag men det händer så otroligt mycket ute i de digitala hemmen. Det ska bli så otroligt roligt att växa tillsammans med den här branschen, att få vara med och kvalitetsstämpla marknaden och sätta standarden för service och vad kvalitet verkligen ska vara.”

Under sin första tid på Smartify har Elin satt sig in i verksamheten. ”Det är så lärorikt att jobba med ny produkt och förstå hur det är att vara tekniker ute hos en kund. Att vara tekniker handlar inte bara om att dra sladdar och få apparater att fungera, det handlar minst lika mycket om kundrelationen hemma i kundens vardagsrum.” Nu är hon ivrig att få vara med och utveckla verksamheten och bolaget.” Det känns väldigt välkomnande att jobba här. Smartify är ett fantastiskt bolag som har funnits i många år, och det finns ett bra grundfundament att stå på. Samtidigt finns det mycket som går att utveckla. Nu ska vi ta fram en strategi för att få till en förflyttning i varumärket. Vi ska komma närmare våra kunder och upptäcka alla de fina sakerna med att komma ut och synas tydligare hos slutkunden.”

Elin Björkehag är Smartifys nya CXO. Så här ska vår nya talang hjälpa oss att utveckla vårt varumärke och bli ännu bättre på personlig kundservice.

Elin Björkehag är Smartifys nya CXO. Så här ska vår nya talang hjälpa oss att utveckla vårt varumärke och bli ännu bättre på personlig kundservice.

Smartify får ingen provision från försäljningen m.m. av ovan produkter. Vi delar ibland videos m.m. för att vi tycker att det är smarta produkter eller appar
Etiketter: 
No items found.