Sju frågor till vår kundbokare – om hjälp i hemmet

Sju frågor till vår kundbokare – om hjälp i hemmet

Smartify är ett företag som erbjuder IT-tekniker till det digitala hemmet. Frida Hedberg har jobbat som kundbokare på Smartify i flera år och svarat på tusentals frågor från vetgiriga kunder kring det digitala hemmet. Här svarar hon på de vanligast förekommande frågorna kring teknikerhjälp i hemmet.

Varför skall man anlita en IT-tekniker när man behöver hjälp med det tekniska i hemmet?
Istället för att lägga massa tid på att lösa problemen själv, och ibland göra fel på kuppen, så kan våra IT-tekniker optimera funktionerna och upplevelsen av den digitala utrustningen i hemmet. Det är värt en hel del tid och pengar, inte minst med tanke på att svenska hushåll lägger ned tusentals kronor på bredbandstjänster och hemelektronik. Ett besök av oss ger ”value for money” genom att vi får det att funka direkt.

Vad är det kunderna undrar mest om när det gäller det digitala där hemma?
Just nu är det mycket frågor i samband med ny indraget fiber och hur det påverkar telefoni, TV och bredbandet. Många hushåll har problem med bra täckning i både hus och lägenheter och behöver hjälp med det. Sedan vill man ha hjälp med att koppla ihop TV-box, router med TV och fiberanslutning på ett smidigt sätt.

Hur går det till att boka en tekniker på Smartify?
Du kan boka via vår hemsida, BBG.se. Om du vill skriva till oss och göra bokningen så går det också bra, vi har ett formulär att använda på hemsidan. Där har vi också en bokningsportal, där du kan hitta en ledig tid i vår online kalender. För personlig service, ringer du oss på 077-466 60 60. Då kan kunden ställa frågor om priser och få berätta mer exakt vad de behöver hjälp med.

Är det dyrt att boka en tekniker från Smartify?
Nej, vår inställning är att alla skall har råd med professionell IT hjälp i hemmet. Och nu går det att dra av hälften av jobbet via RUT-avdraget.

Behövs jag som kund göra några förberedelser inför teknikerbesöket?
Nej. Däremot blir förutsättningarna bättre för oss ju mer precis du är med vilka önskemål du har. Du behöver inte kunna några tekniska termer, men ju mer fakta vi får om nuläget, ju bättre förbered blir teknikern. Eventuell hårdvara som skall kopplas ihop, måste vara på plats innan teknikern kommer till dig. Om du är osäker på vilka prylar du behöver ha, så kan teknikern åka ut och sondera terrängen åt dig.

Hur lång tid skall jag behöva vänta på att få en tid?
Normalt bokar vi in en tekniker till dig på tre till fem dagars varsel.

Behöver jag vara på plats när teknikern jobbar?
Ja, vi rekommenderar att du är på plats när teknikern är hemma hos dig. Det är inte minst ett tillfälle för dig att kunna ställa frågor kring hur utrustningen fungerar och hur du använder dig av den.

Text: Erik Frankendal Foto: Kalle Börjesson

Frida Hedberg har jobbat som kundbokare på Smartify i flera år och svarat på tusentals frågor från vetgiriga kunder kring det digitala hemmet.

Frida Hedberg har jobbat som kundbokare på Smartify i flera år och svarat på tusentals frågor från vetgiriga kunder kring det digitala hemmet.

Smartify får ingen provision från försäljningen m.m. av ovan produkter. Vi delar ibland videos m.m. för att vi tycker att det är smarta produkter eller appar
Etiketter: 
No items found.