Thomas Kjaergaard är Smartifys nya COO
Från och med 2 december är Thomas Kjaergaard ny COO på Smartify. Som operativ chef kommer Thomas hjälpa företaget att skapa en serviceinriktad företagskultur som alltid sätter kunden i centrum. Med Thomas ombord ska Smartify nu växa på marknaden och kunna hjälpa ännu fler kunder att få tekniken att fungera.
Thomas – ett välberest serviceproffs
Thomas Kjaergaard har en lång och gedigen bakgrund inom en annan serviceinriktad bransch – resebranschen. Under sina 20 år hos Ving hann Thomas prova på de flesta roller inom bolaget. Från servicerepresentant till destinationschef för hela Gran Canaria och slutligen tio år som operativ chef för hela utlandsverksamheten. Under sin tid i resebranschen hann Thomas bland annat arbeta i Spanien, Portugal, Grekland och Bulgarien.
Efter sommarens pappaledighet ville Thomas minska på jobbresorna och kunna arbeta närmare familjen, vilket ledde honom till det nya jobbet på Smartify. Ett steg som Thomas inte tycker är så långt, även om det rör sig om två olika branscher.
”Jag ville testa någonting nytt och få använda mina erfarenheter från resebranschen inom ett annat område,” säger Thomas. ”När jag kom i kontakt med Smartify såg jag många paralleller även om det handlade om en annan bransch. Mitt jobb handlar om att driva förändringar, bygga upp en företagskultur och att jobba med upplevelser. Det Smartify vill göra handlar om så mycket mer än att bara installera en tv, det handlar om att erbjuda en hel upplevelse. Sen skadar det ju inte att jag är en tekniknörd som tycker att teknik är intressant. Det ska bli mycket spännande att få bli en del av den branschen.”
Fokus på kunden
Som COO på Smartify vill Thomas bygga ett team som fokuserar på service, skapa återkommande kunder och få företaget att växa i Norden. Han ser fram emot att få vara med på den förändringsresa som Smartify befinner sig på.
”I min nya roll ser jag fram emot att få bygga den nya företagskulturen. Smartify ska bli ett serviceföretag med kompetens inom IT och teknik, men som främst sätter kunden i fokus i allt vi gör. Vi ska växa på marknaden och göra tekniken lättillgänglig och lättanvänd för många fler i Sverige och i Norden, och vi ska växa med kvalitet.”
Thomas ser också skapandet av en stark företagskultur som en viktig del av sitt jobb.
”Vi är en ganska platt organisation där vi alla jobbar nära tillsammans. Jag vill att alla som jobbar på Smartify ska känna att de är med och gör skillnad. Jag vill se till att alla är lika motiverade på den här resan. Vi ska bygga en stark kultur där medarbetarna känner sig stolta över att jobba på Smartify.
På Smartify känner vi oss mycket glada och hedrade att få ha med Thomas i vår tillväxtfas och på vår resa mot att bli större och bättre på det vi gör. Thomas erfarenhet och driv kommer att hjälpa oss att sätta kunden ännu mer i fokus, så att vi kan hjälpa ännu fler att få tekniken att fungera.
Om Smartify
Smartify, tidigare BBG, BredbandsGruppen, är ett svenskt installation- och serviceföretag som levererar servicetjänster inom teknisk support, installation och rådgivning.
BBG startade 2007 och finns i dagsläget över hela Sverige. I augusti 2019 breddades utbudet genom uppköpet av Tech Troopers och namnbytet till Smartify.
Smartify är en ledande leverantör av teknisk support, installation, rådgivning och servicetjänster för hemmet och företaget. Sedan 2007 har företaget hjälpt över 300 000 kunder att få tekniken att fungera.
Thomas Kjaergaard är ny COO på Smartify. Läs om hur Thomas ska använda sina erfarenheter från resebranschen för att sätta kunden i fokus.
Thomas Kjaergaard är ny COO på Smartify. Läs om hur Thomas ska använda sina erfarenheter från resebranschen för att sätta kunden i fokus.